Nedräkning till Jorden runt

Hemma i kalmar...

Jaha så va jag hemma i lilla kalmar igen ... eller Krankelösa då om man ska vara nogrann. Blev att stanna kvar i Båstad till idag för få hjälp av Christina inför Bjärnum. Blev lite hjälp och mycket mys i skolan denna dag. De flesta i klassen är på studentresa i spanien så vi var bara sex stycken kvar. Först slappa vi med Mole och kolla på film från femtiotalet med Marilyn Monroe. Den var riktigt bra. Sista repliken var bäst på hela filmen. Sen hade vi gruppträning... med fyra pers. Mycket givande... not! Fast ganska roligt. Vi avslutade dagen med att fika med Christina ute i solen och snacka skit. En mycket bra dag!

Sen blev det till att sätta sig i den stekheta bilen och bege sig mot Kalmar. Jag vädrade och vädrade men så fort jag stängde fönstren blev det skållhett igen. Så i Halmstad kom jag på att fläktarna va inställda på värme. Smart Ida! Jaja hem kom jag i alla fall på gott humör och kvällen har sedan ägnats åt femteklass geografi, hav och vikar i europa. Väldigt svårt! Syrran hade verkligen problem med att få till Gibraltarsund och Biscayabukten (wow jag har till och med lärt mig att stava det) min vägledning till trots..."Gibbonapor, Gibbonapor" och så "Bisquit" ! Hon lärde sig Dardanellerna och Marmarasjöng superlätt men av nån anledning ville inte Kakbukten och Apsundet fastna. hmm... jag undrar varför =P hehe

Än så länge är magen och nerverna ganska med på noterna även om det nog kan ändras en hel del innan vi når lördag morgon. Ja de lär nog vara i uppror redan på fredag kväll. Men det ska förhoppningsvis gå vägen i alla fall! Som sagt för tillfället känner jag mig ganska lugn.

Aja nu får jag nog gå ner och se till att min lilla lillasyster kommer i säng. Känner jag henne rätt tar det ett bra tag och det är jag som ska få upp henne ur bädden imorgon och med skolbussen. Halv sju på morgonen ska ungen upp! Jag hade glömt bort att bussen gick så jäkla tidigt här!

Sweet dreams!
Jaja jag glömde bort att skriva. Eller jag glömde inte jag bara skrev inte. Men det tog bara tre dagar inte tre månader ;-)


liten jag och minisyster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: