Nedräkning till Jorden runt

Växjö och studentlivet!

Nu har det gått så där lång tid sen jag skrev igen! Men men… Har bott i Växjö i över en månad nu. Börjar vänja mig vid skolan, pluggandet och studentlivet. Trivs som fisken i vattnet för det mesta. Lite tråkigt är det dock att bo helt själv. Tur att morgonpromenaderna runt sjön tvingar upp mig ur sängen annars hade jag nog lätt kunnat vända dygnet helt åt pipsvängen fel. När föreläsningen börjar tre så ligger man lätt kvar och drar sig annars och nattuggla är jag ju det visste jag sedan innan.

 

Nenya älskar studentlivet. Långa promenader med mig och Angelica, dåligt samvetes - godis från matte och en stor säng där hon kan se hela rummet utan att ens lyfta på huvudet. Behöver jag säga att min hund är lite bortskämd? Vår senaste viljedragkamp gäller sovandet i min säng nattetid. Hon anser att det är precis där hon hör hemma medan jag hävdar att golvet eller rättare sagt hennes korg är hennes rätta säng. Kampen börjar ca. 23.00 varje kväll och slutar runt 07.00. Hon vinner oftast för hon är bättre än undertecknad på att hålla sig vaken. 
 

Det sämsta med Växjö livet är som sagt att bo själv. Eller det är skönt men blir så looonely på kvällarna. Börjar ärligt talat bli trött på singellivet. Kanske har det med höstvädret att göra…

 

Har hunnit avsluta den första kursen om globalisering och nu tar vi istället itu med Demokratisering.  Nått som tydligen är mycket mer komplicerat än man trott. Mycket att läsa, Mycket, mycket att läsa! Men ska nog gå vägen även denna gång.

 

Nu får jag väl ta itu med frågan om Kina och dess demokratisering innan jag kommer på något annat smart att göra.

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: