Nedräkning till Jorden runt

Jag ger upp!

Nu ger jag upp! Telefonsamtal med läkaren idag som konstaterade att eftersom jag inte hade någon hjärntumör så måste det betyda att min ihållande huvudvärk är "spänningshuvudvärk"! Jag bör ta kontakt med en sjukgymnast som kan fixa det och ändra på vad det som stressar mig! Om jag bara hade vetat och känt mig stressad så hade jag gladeligen gjort det doktorn lilla men eftersom jag är lugn som en filbunke och mår prima, om man nu inte räknar med min huvudvärk och yrsel som gör det omöjligt att koncentrera sig och jobba med något under en längre tid än 20 minuter, så är det lite svårt att göra sig av med "stressen". Antar att jag får "leva med det" precis som med allt annat som jag går till sjukvården för! Just nu känner jag för att ge upp, sluta och bara lägga mig ner på min säng och strunta i allt. Känns som ingen tror mig, inom vården i alla fall, jag känner mig hypokondrisk och med sprutfobi så är det inte nått jag känner ofta då jag undviker läkare tills jag är halvdöd i rädsla för de små nålarna. Va är vitsen! Orkar inte med denna huvudvärk som förstör allt! När jag gick och la mig var jag lycklig, vaknade av ett telefonsamtal från Mr doktorn och nu vill jag bara gråta. Jävla svenska sjukvård jag önskar att jag inte behövde jobba mer i Sverige så jag slapp ge några pengar i skatt till ett system som inte bryr sig!
Visst det kanske kan vara spänningshuvudvärk men inte beror det på stress i så fall och berätta för mig vart jag ska vända mig. Jag har letat sjukgymnaster i Växjö hela förmiddagen, med undantag av föreläsningen som jag ju inte kan hänga med på pga skallen, men antingen så är de inriktade på idrottsskador eller om de nu jobbar med spänningshuvudvärk så handlar det om att ändra sitt liv med samtal eller eventuellt akupunktur. Jag vill hitta någon som kan känna igenom min nacka och rygg och säga om felet kan sitta där i någon klämd nerv eller spänd muskel för i själva skallen sitter det ju inte. Varken någon hjärntumör eller psykiskt! Har haft det lugnare och känt mig lugnare de senaste 3 månaderna än på flera år!
I give up! Nu ska jag till och bli lite mer ledsen, frustrerad och arg genom att försöka få ur madrassen ur min säng på egen hand. Tror den väger mer än vad jag gör så är dömt att misslyckas! Kan egentligen sätta mig och lipa redan nu över min olycka! Behöver jag säga att detta inte verkar vara min dag? Förlåt för att jag är så pessimistisk idag men man måste får vara det ibland!
d


Kommentarer
Postat av: elinpelin

låter inte alls bra du "/ hoppas det blir bättre!

gå gärna in och fråga på frågestunden i min blogg.

kramisar :)

2011-02-23 @ 13:32:35
URL: http://elinsilversand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: