Nedräkning till Jorden runt

Snart bär det av tillbaka till verkligheten...

Har precis sett klart Sagan om konungens återkomst! Hela trilogin avklarad under en härlig Tysklands visit. Imorgon bär det av tillbaka till Sverige och verkligheten, 6 timmar båt, 3 timmar bil och sedan är det dags att ta tag i livet och allt som det för med sig. Fast blir inte för allt för länge då det bär av mot Tyskland även nästa helg men i lite andra sammanhang. Systra mi tävlar i VM i discodans och det föll sig inte bättre än att det är kommande helg. Blir alltså ytterligare en tripp till detta land inom en vecka. Denna dagen har vi spenderat i bil och sedan på besök i Sachsenhausen, ett koncentrationsläger nära Berlin. Vill inte påstå att det var roligt men nyttigt och intressant.
Imorgon bär det alltså av tillbaka till Sverige igen. Har varit fyra härliga dagar fyllda med äventyr och skojigheter tillsammans med min käre tysk. Igår var vi hemma hos Mathias kompis och grillade och efter några öl så kom samtalet faktiskt igång på engelska så till och med jag kunde delta. Blev lite småfull på någon konstig tysk dricka som Mathias trodde var likt Cider (var inte det minsta likt) och var vaken till ca 5 på morgonen. Var väl inte den piggaste när vi skulle upp och iväg denna morgon. Nu blir det snart lite nattamat, kebab, som jag tydligen bara måååste smaka och sen snart bädden så man är lite vaken under morgondagen. Måste försöka låta flitens lampa lysa under morgondagens båttur då jag knappt öppnat mina böcker på hela veckan. Vill inte riktigt lämna Tyskland och vakna upp igen men samtidigt ska det bli skönt att komma tillbaka till vardagen igen och försöka leva livet lite i Växjö och Sverige med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: