Nedräkning till Jorden runt

Dagarna bara går och går...

Denna helg har varit en bergodalbana mellan hyperaktivitet och ren tråkighet men mest skoj såklart! Tiden rinner iväg lite för snabbt för min smak även om jag måste ta och erkänna att jag haft lite hemlängtan i helgen, vilket förvånade mig oerhört. Det är nog vardagen som har smugit sig på, helt plötsligt är det inte en semester längre utan vardagen har helt obemärkt sänkt sitt ganska lunkande tempo över livet här i Richmond och det rullar helt enkelt på utan att jag lägger så mycket märke till att dagarna går och går. I helgen har vi firat homecoming, superbowl, varit på Frattparty och Billy Elliot, väldigt mycket alltså så låt oss ta det från början. Det har varit Homecoming i en vecka här nu, vilket i princip var en vecka full med events där man ska hylla skolan och så vidare. Det började förra söndagen och avslutades i lördags med en stor basketmatch. Vi har väl egentligen inte lagt märke till det så mycket men i lördags pallrade vi oss ut för att kolla på homecoming paraden där vi fick godis, t-shirt och allt möjligt skoj! På kvällen begav jag mig mot Siegel center för att gå på basket med min buddy/fadder Ayana men det var så mycket folk att vi inte fick plats tyvärr. Galet! Senare på kvällen fick vi chansen att prova på äkta amerikansk studentfest, ett frattparty, med röda plastmuggar och mängder av folk. =) Mycket spännande. Söndagen blev lugn och på kvällen var det äntligen dags för Billy Elliot, min födelsedagspresent till mig själv. En mycket bra och underhållande musikal. När vi kom hem var vi själklart tvugna att se slutet på Superbowl eftersom det tydligen är en gigantisk grej här och Jason har tjatat på mig i två veckor. Tursamt nog så vann hans lag så jag slapp en besviken mupp vid min sida idag även om han var rätt rastlös. Förståeligt då lektionen verkligen segade sig fram idag eftersom vår kära lärare bestämde sig för ytterligare en genomgång av hur man ska gå till väga med uppgifter och prov... Nu ska jag ta och pallra mig iväg till kvällens lektion kring terrorism så det blir ett rätt kortfattat inlägg.
Over and Out!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: