Nedräkning till Jorden runt

Livets alla komplikationer!

Jag har insett att snö verkligen kan göra livet mer komplicerat, missförstå mig inte nu jag gillar verkligen att snön har kommit och gett oss lite winter-wonder-julstämmning. Det blir så mycket mysigare att sitta inne i lägenheten på kvällarna med tända ljus till en bra film för att inte tala om hur lycklig min vovve blir när hon får springa som en galning bland snöklädda buskar. Det kan dock göra saker ett uns jobbigare. Idag insåg jag till exempel att det inte alls är lika lätt att cykla i snö som på torrmark. Då jag ska göra bort mig på scen nästa fredag så fick jag pallra mig bort till dansen denna kväll, mitt kylskåp gapade dessutom tomt så jag var tvungen att handla. Bara så ni vet, det går att cykla på snö och is så länge du försöker låta bli att svänga och bromsa på vägen. Jag vägrar konsekvent att bära matvarorna från Willys och släpar nog hellre med mig cykeln genom snön och låter den vara packåsna. För två vintrar sedan cyklade jag hela vintern genom ett snöklätt Kalmar, eller för att vara ärlig så promenerade jag nog mest med cykeln som stadig kompanjon vid min högra sida och det finns en stark risk att det blir en liknande historia detta år. Det hela beror självklart på hur länge snön behagar att glädja oss med sin närvaro. Det ska verkligen bli intressant att se exakt hur dum jag kommer se ut nästa fredag men blir väl kanske roligt det med. Inledde denna dag med en sövande föreläsning om kriminalpolitikens historia från 1900-1965 cirkum. Fortsätta med detta ämne i några timmar till innan jag och Nenya gick på en härlig vinterpromenix. Ni skulle ha sett min skuttande lilla bebis i snön. Vilken lycka, svansen stod rakt upp och hon var nästan mer vit än brun, nu sover hon sött i fåtöljen och jag ska snart ta och gosa ner mig i min goa säng!


I have realised that snow really can complicate life, dont missunderstand me now I like the snow, I really do, and I like that it has come to give us some winter-wonder-christmasfeeling. Its so much cosier to sit inside the apartment at night with candles and a good movie, not ot talk about how happy it makes my little doggy when she gets to run around in snowdressed bushes. But well, it dos complicate some things like biking for example, it is much easier to bike in no snow. Unfortunatly I have to make a fool of mysel next friday so I had to go to my danceclass and also my refrigerator was sadly empty so I had to shop for some food as well. Just so you know, it is possible to bike in snow and ice as long as you try not to turn or break. I refuse consekvently to carry my food from Willys so I think I will drag my bike with me through the snow and use it instead. Two wintres ago I biked all winter through a snowy Kalmar, or to be honsest I walked most of the time with the bike as a steady companion at my right side. Guess it will be a similar history this year. Of course it depends on how long the snow will stay to entertain us all. It will be really interesting to see exactly how stupid I'll look next friday, it might be fun. This day started with a sleeping pill of a lecture about the criminal politics history from 1900 and forward. I kept on the interesting subject a few more hours before me and Nenya took a loong and lovely walk. You should have seen my hopping popping baby i the snow. What happiness , the tail straight up in the sky, she was almost more white than brown, now she is sleeping nicely in my chair and I am about to cuddle down in my lovely bed!
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: