Nedräkning till Jorden runt

Florida!! =)

Springbreak (vårlov), Florida, Orlando, Universal studios, Sea world, Disney World, sol, värme och bad... eller vänta stryk de två sista föresten för än så länge så har det varit rätt kallt här i Orlando. =P Jag har med min vanliga tur tagit med mig delar av Virginias väder hit ner till Florida och vi har snällt fått traska runt med tröjor och jackor sen vi kom i fredags. Jobbigt då vi alla optimistiskt packat somamrkläder. Imorgon ska det bli varmare dock och tisdag ska, enligt väderleksrapporten, bjuda på upp emot 27 grader så får kanske använda shortsen då i alla fall. I fredags packade vi jublandes våra väkor och begav oss med flyg mot Orlando i Florida och en veckas lov, ja vi flög ironiskt nog norrut först till Ohio innan resan gick söderut och vi landade i ett soligt men något kalt Florida. Gårdagen spenderade vi på Universal Studios, en nöjespark med alla möjliga och omöjliga attraktioner och påhitt med film som tema. Min absoluta favorit var, såklart nörd som jag är, Wizarding wolrd of Harry Potter där vi fick besöka Hogwarts och Hogsmede samt äta på den Läckande kitteln. Det pirrade rejält i magen när jag klev in i Hogsmede och såg hogwartsexpressen och jag fick anstränga mig för att verka lugn och cool inför mina medresenärer och alla barn å inte hoppa jämfota av lycka och upphetsning. Vi fick oss en omskakade och magisk resa genom Hogwarts marker, slogs mot jättesåindlar och drakar samt spelade quiddich i den mest omskakande och imponerande simulationsåktur jag någonsin varit med om. Vi pröva på flera andra simulationer me som visserlugen va bra men efter Harry Potter så var det småpotatis. Man var verkligen en del av världen och jag va livrädd halva tiden och rätt skakis när man klev ur. har aldrig besökt en liknande nöjespark tidigare! I was blown away! Idag valde vi, utmattade som vi var, att besöka en av de många outlets som finns här. 8 timmar senare, något fattigare, tre converse (två till syrran skall jag påpeka), några tröjor, ballerinaskor mm rikare och mycket glade lämnade vi kompexet. Imorgon skall vi bege oss mot akvairernas akavarie Sea World! =P Skall bli mycket spänannde och på tisdags är det dags för Disney World, platsen för barn i alla åldrar! jag räknar självklart in mig själv där...
Nu är det dags för sängen så jag är pigg, vaken å redo för alla äventyr imorgon!
Over and out!  


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad gott det låter men kallt? Sitter i Kalmarsalen med mamma, Bertil, Isak och Annika och ska titta på en komedi som Bertil fick i julklapp om du kommer ihåg.

2013-03-09 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: