Nedräkning till Jorden runt

Vardagslunk å svenska köttbullar!

Tillbaka i vardagen och tiden springer förbi mig alldeles, alldeles för fort för min smak! Jag tycker nog allt att den borde sakta ner lite och låta mig få njuta bara lite mer av alla underbara påhitt här i USA. Förra veckan var ett virrvarr av härliga vänner och roliga påhitt, ja å ett prov på måndagen fast det förträngde jag rätt bra när jag väl klarat av det. Vi brukar spendera de flesta kvällarna på Shafer Court Dinning hall (Matsalen) där vi i timmar kan sitta och filosofera, skämta å må allmänt bra ihop tills vi slutligen orkar gå hem.
I helgen lagade jag äkta svensk husmanskost till mångas förtjusning. Har aldrig stekt så många köttbullar samtidigt i hela mitt liv. Vi hade mat för ett helt kompani då en italiensk tjej, Elena, lagade italiensk mat samtidigt. Köttbullarna var mycket populära men den svenska snapsen gick inte hem riktigt lika bra. Jag hade rätt roligt åt allas miner dock. Igår var vi iväg och bowlade med Global Educations Office riktigt skoj, innan jag rundade av med salsa och the Hobbit som vi invaderat Wagner och Jays vardagsrum för att se då det har en tv och är fritt från högljudda britter. Dom är väldigt härliga men ibland kan det vara svårt å höra vad man tänker hemma i vår lägenhet. 
Nu är det dags för en ny dag och nya äventyr igen! 
Over and out! 
Köttbullar i mängder...
 
Några av pysarna jag hänger med här: Från vänster: Tommy, Ayana (Min fadder) och Jay
Bowling, Marie och Jay
Bowling
Sarah från Global Educations Office
Jay
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: