Nedräkning till Jorden runt

Tick Tack... imorgon bär det av igen! =)

Fjärillar i magen idag, imorgon beger jag mig iväg ut och reser igen. Kommer bli två intressanta, fullspäckade och troligen varma månader. Längtar efter att komma iväg och självklart efter att få träffa mina vänner i Brasilien. Har fixat och trixat i några veckor nu för att vara förberedd för trippen över Atlanten och tiden i Brasilien. Tror att killarna är rätt rötta på mig och mina ständiga frågor redan innan jag lämnat Sverige. Får väl hoppas att dom blir så glada över att se mig att dom glömmer bort hur irriterande jag var innan jag satte mig på flyget mot Italien. Men det är svårt att veta vissa saker liksom, va handlar deras julmusik om för gnistrande snö och bjällerklang, ljus och allt som vi sjunger om måste ju vara svårt att relatera till i ett 30-40 gradigt Brasilien. Har man rött på sig vid jul, när och hur firar man och hur säger man egentligen god jul på portugisiska. Mycket att funera på...

Har blivit små tvistar på planerna även inför denna resa, jag verkar aldrig kunna få en enkel resa, men nu slutligen så verkar det mesta flyta på så imorgon sätter jag mig på ett tåg till Linköping. Jag hoppas sedan att allt ska flyta på som tänkt under resten av tiden. Skulle egentligen begett mig mot Italien och Venedig redan igår men på grund av ändrade planer med Elena åker jag till Milano på onsdag istället och träffar henne där i två dagar. På fredag kliver jag ombord på båten och den 18 december är jag framme i Brasilien. Ska försöka uppdatera under tiden på båten men kan nog gå några dagar emellan eftersom Internet kommer kosta pengar. Jag längtar, längtar, längtar efter Jay och Wagner. Kommer bli fantastiskt att få träffa dom igen. Vi hade några fantastiska månader tillsammans i USA och jag hoppas att jag får några fantastiska veckor tillsammans i Brasilien denna gång. Kommer självklart inte bli samma sak men förhoppningsvis lika bra, =) 

Kan väl erkänna att ibland känns det som om jag väljer att resa vid olämpliga tider. Verkar vara välsignad med dålig tajming. Missar hela december och därför alla julförberedelser och allt julmys som jag älskar så, Julen är min favorittid på året. Det finns inger bättre än att kliva in i vårt hus vid jul och känna värmen slå emot en. Se alla juldekorationer som mamma satt upp, känna doften av julbak och höra julmusik. Vår nya jultradition där vi öppnar paket bara familjen och verkligen njuter av varandra, jag kommer sakna det. Dessutom så är det skoj som tusan på jobbet och det finns allt möjligt mysigt och skoj som händer i mitt liv men det kommer bli en makalös resa och en fantastisk upplevelse och jag hoppas allt finns kvar och väntar på mig när jag kommer hem igen 

Miss u! 

Kommer sakna mina små busungar! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: