Nedräkning till Jorden runt

Apelryd vinnare av skolkampen för 2:a året i rad!

Jaha då var denna dagen snart till ända. Jag ville verkligen inte gå upp i morse men lyckades efter mycket om och men pallra mig upp ur sängen och få på mig lite kläder innan det var dags att dra till skolan och ha den mest meningslösa Gruppledarlektionen hittills. Han som skulle hålla i den kom inte så vi hade passiv stretching och slappade. Detta var vår enda lektion denna dag då eftermiddagen ägnades år den årliga skolkampen. Varje år möts Båstads tre gymnaiseskolor och tävlar i fotboll, volleboll och löpning. Vinnarskolan får en stoor pokal, ja och så äran förstås! Förra året vann apelryd och idag var det alltså dags att försvara mästartiteln. Det är i och for sig mestadels Idrottsledarna som svettas och kämpar på planerna. Vi andra är hejarklack. Något vi i min mening gör väldigt bra! man hör åtmindstone vart apelrydarna sitter. =D Till en början var vädret lite knäppt och vi som hade förberett oss på en solig och varm dag fick sätta oss under tak när regnet hälsade oss välkomna till Örebäcksvallen. Men snart letade sig solen fram bland regnmolnen och vi kunde gosa ner oss i gräset, sola och heja på våra duktiga ilare. Vi loosade i fotbollen men vann volleybollen och efter en (i alla fall till att börja med) rysare i löpningen vann vi även där och stod återigen som segrare i denna prestigefyllda tävling och fick ta med oss bucklan tillbaka till skolan. Där den står ståtligt i expeditionens fönster.

Efter tävlingen bar det av till skolan och årets sista DFG möte. Trevligt, Trevligt! jag hoppas att det ska gå bra för våra kära ettor nästa år för nu återstår endast vår avslutning detta läsår. Eftermiddagen ägnades även åt småprat med Daniel och ett välbehövt och avslappnande varmt bad. Imorgon blir det opponering samt fika på café utsikten. =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: