Nedräkning till Jorden runt

En månad kvar!

Sommar och sol! Nu har jobbandet kört igång på riktigt så undertecknad sitter instängd på Coop och betjänar gnälliga och arga kunder hela dagarna medans alla lyckliga semesternissar ligger och steker på stranden. Fast ska inte klaga är faktiskt riktigt roligt för det mesta och alla är inte arga även om ganska många har taggarna vända utåt när de tar vägen förbi kundtjänst. Igår var nog den mest hektiska dagen hittills. Satt inte ner på sju timmar utan vi fick springa runt som yra höns hela bunten för det var verkligen otroligt mycket folk. Jag undrar om alla pysar helt plötsligt tröttnat på stranden och bestämt sig för att nu ska vi handla på Coop forum. Vi hade hur många kassor som helst öppna och trots detta var köerna långa och folk var arga och irriterade. satt i Shop express så det var mig alla skällde på eftersom de inte fick lov att gå i min kassa. Tursamt nog var det en trevlig grupp människor som jobba igår så vi höll modet uppe tillsammans. Slutade kvar över tio och då var benen som spagetti.

Igår var jag i Växjö och kollade lägenheter. Nu är det alltså klart att det är dit kosan bär om lite drygt en månad. Hoppas att jag får någon av lägenheterna som jag kollade på igår. Beskedet kommer på måndag tror jag. Har börjat längta men samtidigt är jag lite rädd. Helt plötsligt ändras livet igen. Jag ska flytta igen och denna gången så flyttar jag till något helt nytt igen och det är lite skrämmande faktiskt. Som 2006 när jag flytta till Båstad. Sen dess har jag bara flyttat till saker jag känner till. Om lite drygt en månad styr jag flyttlassen till mitt nya hem och en ny start. Bort från det som har gjort mig trygg i ett år. Jag kan inte hjälpa att jag är lite smått nervös och så men jag ser fram emot det. En månad kvar på Coop och sen smäller det.

Jag minns den där dagen i augusti för fyra år sedan som om det vore igår. Vi åkte tidigt. Jag hade en rosa tröja på mig för att jag ville kunna vara precis vem som helst när jag kom dit och jag hade aldrig haft rosa på mig tidigare så tyckte det va ett bra sätt att börja om på nytt. Jag hade aldrig mer rosa i Båstad. Men jag fick börja om på nytt och det var precis det jag önskade mest då när jag påbörjade min Båstadresa. Tänk så mycket ett så litet beslut kan göra för att ändra en persons liv.
Jag måste tro att det kommer likadant denna gången!


"Vi ska minnas det som varit som en kunskap av livet. Vi ska minnas det som hänt oss som en del av livets gåva"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: