Nedräkning till Jorden runt

Skåååne! =)

Har haft en mycket trevlig dag med en snabb dagsvisit i Skåneland eller mer exakt i Lund. Åkte dit för ett besök på Universitetets öppna hus. Mest för att känna lite på känslan för att försäkra mig om att jag valt rätt som stannar i Växjö till hösten. Klart, jag blev lite småsugen på Lund men tror ändå jag gör rätt. Efter någon timma vandrandes runt bland en massa informerande studenter blev jag uppmött av min gamla högstadieklasskompis och barndomsvän Sara, och vi begav oss ut på jakt efter någonstans att äta lunch. Det blev mycket snack om både nya och gamla tider, minnen, påhitt och vänner. Insåg att Sara, tillsammans med sin tvillingsyster Linn, är mina numera äldsta vänner. Känns konstigt att tänka så då det känns som vi inte skulle vara så gamla ännu. Vi kom fram till att det är 7-8 år sedan vi började umgås och hela fem år sedan vi slutade nian. Då jublade vi över att vandra ut genom skolans dörrar. Numera känns det inte lika hemskt när man ser tillbaka på det. Hann även med att se Mattias en kort sväng innan den pysen vandrade hemåt för att sova. Lyckades slå tre flugor i en smäll genom att både träffa mina vänner och kolla in skolan denna fina dag. Hade dock gjort en felbedömning av vädret innan jag gav mig hemifrån och hade en alldeles för varm jacka för Lunds vårväder. Dagens chock var att jag till och med hade tur med tåg och bussar. Morgontrött som jag är så vägrade jag gå upp när klockan ringde klockan sju, och låg kvar i en timme till efter att ha bestämt mig för att satsa på ett senare tåg. Straxt innan åtta kom jag även fram till att jag idag är lat och därför hellre tog bussen en timma för tidigt än att gå upp till Teleborg. Bussen gick som på räls och kom in 5 minuter tidigt vilket innebar att jag hann med tåget som jag hade valt bort till förmån för min sovmorgon. Hemresan gick lika smidigt. Tåget rullade in på Växjö station 6 minuter innan bussen ut till Campus gick. Tror detta var kompensation för min enorma otur med anslutningsbussar tidigare i veckan.
Min sena och smått oroliga sömn kombinerat med en, i mina ögon, tidig morgon har resulterat i att ögonen sedan jag kom hem känts som bly men ska envist hålla mig vaken ett tag till så jag garanterat somnar ikväll samt vänder tillbaka dygnet lite smått. Blev inspirerad av Emils påhitt från förra veckan och ställde mig att baka chokladbollar såhär på kvällskvisten. Blir ofta baksugen framåt åtta-nio tiden, förstår inte varför. Nu ska jag ta och krypa ner i min säng med onyttigheter och Criminal Minds eller kanske något mindre dramatiskt och mardrömsskapande. Imorgon är det spexrep igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: