Nedräkning till Jorden runt

Äntligen på väg!

Nu är jag äntligen på väg, har påbörjat mitt nya stora äventyr. Kommer skriva här på bloggen så ofta jag kan. Blir några dagar i taget helt enkelt. =)

27 November:

Första dagen på min resa, på plats i Italien. Egentligen började väl resan igår när jag lämnade Kalmar och begav mig mot Lindköping och sedan Skavsta. Fick skjuts från förstnämnda ort och hade trevligt sällskap min sista kväll i Sverige. Skönt att inte vara själv med min resfeber och mina nerver. Dessutom är det alltid skoj att träffa goda vänner. Begav mig sedan från Skavstas flygplats tidigt på imorse för att flyga till Milano. Resan flöt på som en klocka. Flyget var framme 30 minuter tidigt, väskan kom, hann med en transferbuss in till centrala Milano och sen kom utmaningen, hitta hotellet. Folk här pratar visst inte jättemycket engelska (bra övning inför Brasilien dock) och mitt lokalsinne, jag erkänner, suger! Men lyckades villa mig fram med teckenspråk, engelska och nått ord jag snappade upp på italienska. Sedan kollapsade jag på sängen framför Johan Glans - World Tour of Scandinavien i väntan på min vän Elena som skulle komma vid fyra. Vi begav oss ut en sväng på stan ganska direkt. Det finns rätt coola byggnader här och en jäkla massa modebutiker, syrran hade varit i himelriket vilket automatiskt placerat pappa i helvetet antar jag =P Det har blivit mycket prat om minnen, nuet och framtiden, jag är den som pratar minst vilket säger rätt mycket om både sällskapet och kacklandet. Bara att vänja sig i mitt USA-sällskap var jag aldrig den största pratkvarnen. Nån gång ska ju vara den första och det är trevligt med omväxling.

The first day on my trip, in Italy. =) Or in a way I left yesterday because then I left Kalmar. A friend drove me from Lindköping to Skavsta and stayed with me there. Good not having to be alone with my nerves. I went from Skavsta airport early in the morning to fly to Milano. The trip went smothly, the airplane was half an hour early, my bag came and i headed into town. Then the challenge came, finding the hotel. People were maybe not the best in English, but thats good practice I guess, and my feeling for directions sucks. But I made it and collapsed in front of movies on my ipad waiting for Elena to arrive. We headed out into Milano and there are really a lot of cool houses here and fashinstores, my sister would be in heaven witch I guess automatically places my father in hell =P We've talked a lot. Here Im not the girl that talks much, I'm almost quiet. Well its a first for everything. Nice with a change and to not be seen as the talky annoying person =P

28 November:

Idag har vi varit på sightsing i Milano hela dagen. Det är en fin stad med många modebutiker.Vi besökte ett slott som fick Kalmar Slott att verka litet som en skokartong. Vid lunch träffade vi en kompis till Elena och nu snurrar mitt huvud av all Italienska. Ikväll blir det pizza, såklart jag är ju i Italien. Imorgon börjar nästa etapp av resan. Jag kliver på båten mot Brasilien. Spännande! =)

Sightseeing in Milano all day. Nice city, loads of fashionstores. We visited a castle that made Kalmar castle look like a shobox. My head is spinning with all the italian, tonight we will have pizza ofcourse =) Tomorrow its time for the next fase of the trip, embarking the boat to Brazil. Exiting!









Kommentarer
Postat av: Pappa

Det låter som om du måste ta med dig E till Milano någon gång. Jag får försöka klara av det. Pappa

2013-12-01 @ 11:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: