Nedräkning till Jorden runt

Minnen, sol, bad, glass och tennis... Båstad! <3

Båstad, underbara Båstad. Så många minnen dyker upp i skallen när jag är här. Va jag tog allt för givet under de åren jag bodde här. Det är så vackert, vilken utsikt, så grönt, så fint. Okey jag är lite sentimental! Är i alla fall i Båstad just nu för den som inte förstått det.

Har varit duperdålig på att skriva i bloggen i flera veckor nu. Upplysningsvis så kom jag inte in på Bjärnum =( 
så de senaste veckorna har varit fyllda med funderingar på hösten och vart jag ska ta vägen till hösten. För tillfället lutar det mest åt Växjö men hinner nog tvivla många gånger till innan beslutet är fattat. Har haft några veckors semester nu innan jag börjar jobba på onsdag. Men har trots det jobbat en del vikariepass.

Kom till Båstad i fredagsnatt eller rättare sagt lördag morgon. Jobbade till kvart över tio på kvällen och sen körde jag. Tror att jag såg en varg på vägen... kan ha varit en hund också hehe... men det låter så mycket coolare att säga varg! Gårdagen fylldes av sol och årets två första riktiga dopp. Nice! Fast det hör nog till när man badar i Sverige att man ska våndas iför varje dopp. Var nere vid Emils "ruff" och njöt av den underbara dagen. Idag var Emil ledig så vi stack ner på invigningen av Tennisveckorna. Åt glass, kollade uppvisningstennis och Eric Saade som uppträdde. Efter en uppiggande eftermiddagslur så åkte vi till DRivan och spelade tennis. Jag vill inte påstå att jag är bra på det men gud va skoj det är. Måste spela oftare. Kanske är ett alternativ till artisteriet. Skulle ju verkligen vara en totalomvändning. =P

Har två dagar kvar innan det bär av hemmåt för att börja jobba. Imorgon ska jag njuta av mer sol, bad och glass och på tisdag ska jag kolla på lite tennis. =D 



 
Don't lose your way
With each passing day
You've come so far
Don't throw it away
Live believing
Dreams are for weaving
Wonders are waiting to start
Live your story
Faith, hope & glory
Hold to the truth in your heart

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
Where clouds roll by
For you and I

Souls in the wind
Must learn how to bend
Seek out a star
Hold on to the end
Valley, mountain
There is a fountain
Washes our tears all away
Words are swaying
Someone is praying
Please let us come home to stay

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
Where clouds roll by
For you and I

When we are out there in the dark
We'll dream about the sun
In the dark we'll feel the light
Warm our hearts, everyone

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
As high as souls can fly
The clouds roll by
For you and I



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: