Nedräkning till Jorden runt

Finals, 10 dagar kvar!

James Branch Cabell Library, finals (examens) studier, Starbucks kaffe (ja mormor, har blivit vuxen å dricker kaffe nu), mulet väder och söndag eftermiddag, bästa tillfället att uppdatera bloggen såklart. Om tio dagar sätter jag mig på flyget över Atlanten igen, mitt äventyr i USA kommer vara över och ett nytt äventyr är redo att ta sin början... för om tolv dagar är det Student Orkester Festival i Lindköping och om 19 dagar Eurovision Song Contest i Malmö. Samtidigt som jag såklart ser fram emot allt detta och längtar efter en å annan pys i Sverige så får jag rysningar av att tänka på att mitt fantastiska USA äventyr är över... so soon, som Jay säger var gång jag får för mig att gå hem. Har försökt tänka tillbaka över tiden här och allt jag gjort, ganska otroligt egentligen, Washington x 2 (tredje gången gilt på fredag) Chicago, Orlando, Miami och underbara Richmond. Har besökt Hogwarts, klappat delfiner, träffat Musse, sett Vita Huset, tittat upp i Linkolns ansikte, lärt mig hitta i Washington och bemästra tunnelbanan på egen hand, paddlat kannot i månsken, blivit en riktigt duktig salsadansare, ätit äkta mexikansk, italiensk och taiwanesisk mat, lagat köttbullar till 10 pers, sett film på portugisiska, gått vilse på en gigantisk kyrkogård med 3 presidenter begravda, lärt mig fula ord på portugiskiska och Italienska och lärt känna fantastiska människor från hela världen, även om de flesta av mina närmaste vänner här av noväntat nog kommer från sydamerika och sydeuropa. 
 
Min ursprungliga plan för gårddagen och hela helgen var studier för finals nästa vecka, har prov måndag, tisdag och torsdag samt måndag veckan därpå. Gick inte riktigt som planerat... Var allt riktigt duktig på fredagen. Pluggade och stod i samt avstod från party party för att vara skärpt på lördagen, problemet är att när man bor med 5 tjejer så kan det bli högljutt på fredags och lördagskvällar. Trött och sur lyckades jag ta mig ur sängen tio i åtta för att möta Jonny, Ryan och Jay (som såklart försov sig) utanför GRC, vi skulle bege oss ut på ett fantastiskt äventyr till Colonial Shooting Academi och testa på att skjuta pistol. Coolt och pirrigt, hela jag skakade när jag avfyrat första skottet men blev bättre även om jag i början träffade väggen istället för måltavlan. Hemma igen, senare än planerat såaklrt och efter en som vanligt utdragen lunch på Shafer lät jag mig övertalas av Jay och det fina vädret och vi begav oss till Belle Isle i några timmar, till mitt försvar så tog jag med mig plugget dit... Efter en runda på gymmet, avsår aldrig från gym till förmån för plugg, så anlände jag till bibblan klockan sju. Låt oss säga att det var något senare än vad jag tänkt, men pluggade ändå rätt duktigt i två timmar innan jag tog kväll. 
 
Får se om dagen kan följa min planering bättre, än så länge går det rätt bra. 
Imorgon börjar näst sista veckan i Richmond och jag ska fylla den med så mycket skoj påhitt jag bara kan. Shafer, fest med GEO, Washington, vänner... ja å lite plugg. Vill behålla mina A:n.
Over and Out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: