Nedräkning till Jorden runt

Påskhelg och härligheter!

Pluggeliplugg på bibblan igen å paustime med blogguppdatering. Helgen har varit rätt lugn, lyckades hålla stånd mot övertalningarna i fredags, blev inget Washington utan en eftermiddag/ kväll med plugg å en slags föreläsning med olika folk från FBI och annat, får extra poäng på morgondagens prov för den och det är ju alltid bra även om det kanske inte var så relevant för mig. Efter det så köpte jag mat å kröp ner i sängen med en film, välbehövligt måste jag säga! Lördagen var pluggdag deluxe förutom att jag fick Jay att se på Beck med engelska undertexter. Han somnade, vet inte riktigt hur den svenska filmindustrin bör se på det.

Igår smet jag lite från ansvaret och begav mig med Ayana till hennes kyrka. Två ord, intressant och annorlunda. Mycket mer sång och håll igång, folk rörde sig runt i kyrkan, kom och gick. En del av gudstjänsten var till för att hälsa nya och gäster välkomna och folk var plötsligt på benen och sprang runt å skaka hand. Jag var lätt förvirrad men det var rätt fint och mysigt, predikan var dock lika lång och tråkig som i Sverige.

Efter lite obligatoriskt pluggande, har ju trots allt två prov i veckan, så begav jag och Elena oss hela vägen över gatan för att se Les Miserable. Helt fantastisk musikal, I loved it! Men som jag sagt tidigare, behövs lite i musikalväg för att jag ska bli stormförtjust. Påskdag å allt så var Elena på humör för påhitt så efter föreställningen begav vi oss ut på stan för att hitta en Kubansk restaurang tillsammans med brasilianarna Jay och Wagner samt en annan utbytesstudent, Diego. Den amerikanska mathållningen lever verkligen inte upp till italiensk smak så vi behövde äta good mat. restaurangen var såklart stängd söndag kväll men vi hitta nått litet halvkasst ställe och sällskapet var gott så blev en trevlig kväll!
Nu ska jag plugga klart å göra prov = dags att hålla tummarna igen!
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: