Nedräkning till Jorden runt

Sommaren har nått Richmond!

Mindre en en månad kvar i härliga Virgina även om jag måste erkänna att jag den här helgen längtat rejält efter svensk husmanskost. Är fruktansvärt trött på all stekt, friterad, halvfabrikats skitmat som serveras här lite halvsunkigt halvvarm eftersom den varmhålits i timmar!! Mormor när jag kommer hem ska vi göra kroppkakor i mängder, längtar efter din och mammas goda mat! Jag har varit dålig på att skriva men tänker skylla på vädret. Förra helgen, från lördag till söndag, som en blixt från klar himel slog det till och blev 25 grader varmt. Under veckan steg temperaturen ytterligare och tills det i tisdags och onsdags var 30 +. Värmen verkar även hålla i sig då väderleksrapporten lovar 25-30 grader under kommande vecka me. Jag varnar därför i förväg för att jag, som den soltörstande svensk jag är, kommer uppehålla mig mycket utomhus och mindre inne framför datorn. Tyvär innebär solen inte bara att bloggen lämnats obevakad, mina läroböcker har även dom fått se sig besegrade av solens lockande strålar. Tur att det går bra för mig så jag inte behöver anstränga mitt huvud allt för hårt för att göra bra ifrån mig. =P Vad har hänt sen sist da? Jo det ska jag berätta eller tja i min värld inte så mycket fast ändå mycket... Vi hade middag med folk från GEO, vårt internationella relationer kontor här på skolan. Det bjöds på äkta amerikansk mat och när den var hemlagad så var det helt okey. Jag har under veckan mest njutit av sol, goda vänners sällskap och träning. Igår skulle vi ha gått på Salsaparty men det blev aldrig av. Jag var helt enkelt för trött. Min fadder Ayana har varit dålig i veckan, något som förvärrades under fredagskvällen och det slutade med att hon och jag spenderade natten på akuten. Jay den stackaren skyndade ner till min undsättning när taxixxxxxxx inte dök upp och jag skulle tvingas gå genom stan själv på morgonkvisten då Ayana var kvar på sjukhuset. Hemåkarproceduren med väntan på taxi mm tog några timmar och innnan han hann ner för att rädda mig var Ayana också redo att bege sig hemåt. Tursamt nog piggnade hon på sig när de pumpat i henne en massa vätska och gett henne lite medicin och vi tre traskade hem tillsammans klockan 7 på morgonen lagom för att mötas av staren i 10 km-loppet som gick av stapeln den morgonen och var anledningen till att Ramsafe inte gick = stransatta mig på MCV campus och sjukan. Lördagen spenderades därför i rätt mycket dimma orsakat av trötthet och salsa var inte att tänka på. Ville dessutom inte pallra mig iväg själv så däckade rätt tidigt och sov som en gris i nästan 12 timmar. Idag skulle jag plugga men solen och trevligt sällskap tog överhanden och det slutade med vandrande och utforskande i Richmond i timmar. Jag och Jay besökte Belle Isle som ligger i James River här i Richmond. Helt underbar plats i solskenet sedan promenerade vi vidare och besökte Holliwood cemetary som är en historisk kyrkogård. Vi missade dock detta faktum samt då vi kom in bakvägen efter en intressant promenad längs med floden. Blir helt enkelt att gå dit igen och se de historiska monumenten mm som vi missade när vi planlöst promenixa
omkring. Tre presidenter är tydligen begravda där mm eller två och en president för sydstaterna under inbördeskriget. Vi fick oss en ordentlig och intressant genomgång när vi hittade ingången och en säkerhetsvakt där. =) Over and out!
 
Belle Isle
Jay på upptäcktsfärd
Trädregnbåge
Vi tog lite paus.. .
James River
Belle Isle
Jay
En liten filur vi mötte på vår vilsna vandringsfärd. Jag va glad att vi slapp ormar...
Skuggfigurer
Hollywood Cemetery
Elena, Jay och Jag i Monroe Park
Sommar=)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: