Nedräkning till Jorden runt

Casablanca

2 december:

Idag har vi varit i Marocko. Spännande. Begav mig ut på upptäcktsfärd med två av mina pensionärer :) Gun och Jack. Vi åkte runt i ca 2 timmar och såg en massa spännande saker. Var vid en gigantisk moské bland annat. Det va skoj att få se staden och kulturen. Vår taxichaufför var väldigt rolig och guidade oss duktigt på rätt kass engelska. Idag va också den första lite varma dagen så har badat lite i en av polerna och myst runt. :) imorgon blir det en dag till havs och sen Teneriffa.

Today Ive been in Marocco and Casablanca. Exiting! I went with two of my seniors, Gun and Jack. Very nice. We went around the town for about two hours and saw so much stuff. Among that a gigant mosque. A lot of fun to see a new town and culture. Our driver was very funny and guided us good in bad English. It was also the first kind of warm day today and I tried one of the pools onboars. Tomorrow we are at sea and then in Tenerife the day after that.

Over and out

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Pappa

Bilder, bilder, bilder hoppas jag. Bra med pensionistas ibland. Antar att ni inte var på baren där Humpfrey Bogart inte sa "Play it again Sam" även om alla tror att den repliken är från filmen Casablanca. Ingrid Bergman var med. Hur som helst så är det väl ungefär så mycket som jag vet om den staden, trodde att deras stora basar hette Marakesh men vet inte om det stämmer.

2013-12-08 @ 12:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: