Nedräkning till Jorden runt

Kap Verde

7 december

Efter två dagar till sjöss anlände vi idag till Mindelo på Kap Verde. Har varit två rätt så skojiga och härliga dagar. Solen har skinit från en klarblå himmel, väldigt lustig december, men väldigt skönt. Efter visst tjat om att jag ska vara med mer i aktiviteter här ombord blev jag igår helt enkelt uppdragen på dansgolvet på kvällen. Var skojigare än jag trott, behövde en lite puff för å ta mig upp men sen stannade jag kvar och dansade. Är lite flashmobb känsla över dansandet här ombord. Dansteamet visar och alla andra följer, ja förutom en kvinna som verkade tro att alla tittade på henne och som dansa helt galet i mitten av golvet. Dom hade store problem med att få henne ur vägen. Det är mest samma steg hela tiden, värsta aerobicpasset och svetten rann vill jag lova, men va skoj speciellt efter ett tag. När det va "slut" börja jag prata med en brasiliansk kille och sedan gav en sak en annan och jag lärde känna fler och fler. Blev injuden att följa med dem idag, vilket va skoj. Inget ont om "mina" pensionärer men det va skoj att prata och umgås med lite folk i min egen ålder. Finns egentligen rätt lite att säga om Mindelo. En liten och sliten stad. Väldigt olikt Sverige. Vi promenera runt nån timma och sen gick vi tillbaka till båten. Var inte så mycket att se. Resten av dagen har vi solat och badat och ja jag har övat portugisiska så nu snurrrar det i skallen. Ikväll är det White Night får se hur det blir. Nu har jag ju i alla fall folk att umgås med så slipper se ut som en idiot helt solo.

After two days at sea we arrived today at Mindelo in Cap Verde. It has been two pretty fun and nice days. The sun has been shining, strange december I must say, but nice! After some nagging about me joining in on more activities I was dragged on to the dancefloor yesterday, It was actually quite fun. Its a bit of a flashmob, the dancing onboard. The danceleaders start and everyone follow. Mostly its the same steps, a bit like aerobic but its fun, especially after a while. When it was over I started talking to a guy and through him I got to know a group of brasilians in my own age. Nice, nothing bad about my seniors but its nice with some young too. Today I joined them in Mindelo and well there is little to say about that city. Pretty small and not so nice. We walked around for some hours and then returned to the boat. The rest of the day we've spent in the sun and well Ive been practicing portuguese so now my head is spinning. Tonight is White Night and now I got some people to hang out with so I wont look like an idiot all alone.



Over and out



Kommentarer
Postat av: Pappa

Verkar som om det är lite spanskt över det hela med en dans där alla dansar samma sak tillsammans. Gott att Du har träffat nya kompisar, är väl inte så konstigt kanske när dom ser en ensam snygg tjej på båten. Ha det gott pappa

2013-12-09 @ 16:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: