Nedräkning till Jorden runt

Maceio

13 December

Idag har vi besökt en stad som heter Maceio och jag hade tyvärr vart dum nog att boka en utflykt med rederiet. Man lär sig nått nytt varje dag och detta va nått jag inte kommer göra om ifall jag åker på kryssning en annan gång. I vilket fall som så innebar detta att jag åkte buss till en strand som hette Frances beach och var där i några timmar. Spendera större delen av den tiden i vattnet för det är en aning varmt i det här landet asså. Det va en fin strand men det blåste satan och va rätt trist. Tyvärr kan jag inte boka av utflykt två vilket innebär att jag måste bege mig iväg på ytterligare en utflykt där man känner sig som får som vallas. =P Kan skippa den men då förlorar jag pengarna. På kvällen var det Italienskt tema så dom spela Italiensk musik och dansa mm under middagen. Har blivit något av ett återkommande jippo med dansande servitriser vid måltiderna numera. Rätt skojigt! Imorgon Salvador, tack och lov utan bokad utflykt. =P

 

Today we visited a city called Maceio and stupidly enough of me I had booked an excursion with the cruiseline. Mental note to me, dont do that the next time. You learn something new everyday and this I learned was boring. We went to a beach called Frances beach and I spent most of the time there in the water, its kind of hot here. It was a nice beach but as I said it was kind of boring and very windy. Unfortunatly I have to do the other excursion I booked as well since its not possible to cancelle without loosing the money. In the evening it was Italian theme so the waiters sang and danced during dinner, seem to be a repeting thing by now. Pretty funny actually! Tomorrow Salvador and no excursion with the cruise fortunatly. =P


Over and out

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: