Nedräkning till Jorden runt

Santa Cruz, Teneriffa

Så välbekant men ändå inte. Idag (igår) har vi besökt Teneriffa och Santa Cruz. Hade en enkel plan, hitta hörlurar... Det är lustigt när jag är utan så saknar jag det nått kompiöst fastän jag egentligen kanske inte hade använt dom om jag haft dom. Sagt och gjort begav mig i land för lite shopping som jag planerat och kanske en tur till stranden. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Hamnade i sällskap med några från mitt middagssällskap. En oerhört skojig kvartett av män som bjöd med mig på utflykt. De skulle hyra bil och jag tänkte, ja varför inte göra nått av dagen, men ja det blir ju aldrig som man tänkt sig som sagt. Det va slut på hyrbilar och vi tog därför bussen till Puerto de la Cruz och spenderade dagen där. Det va mys att återse min gamla "hemstad" från språkstudierna 2011. =) Gillar verkligen Puerto och hade jätteskojigt sällskap. Alltid kul att inte vara själv. Båten lämnade Santa Cruz strax efter 18 efter lite allmänt stohej, två passagerare saknades och det blev halv kris på båten. Efter kvällens middag begav jag mig upp till en av loungerna för å lyssna på musiken där. Är väldigt mycket mysigare än att sitta nere i hytten å glo film har jag insett. Har halvt lärt känna en av killarna som jobbar med underhållningen här ombord. han lura med mig bort å lyssna på den brasilianska musiken istället, va tydligen mycket bättre. Å ja det va det också. =) Nu ska vi spendera två dagar på sjön. Det känns mer och mer att man är på havet nu mitt ute på Atlanten. Det gungar en del men börjar bli van vid det med. Underhållningsnissen jag lärt känna, hävdade igår att jag borde va med mer i aktiviteterna ombord men jag tycker det ser rätt fånigt ut. Skojigare att kolla på pensionärer som gör bort sig i fåniga lekar haha Väldigt underhällande!



So familiar but yet so unfamiliar. Today (yesterday) we visited Tenerife and Santa Crus. I had a simple plan, buying hedphones. Its strange, when I got them I hardly use them but I miss them as crazy when they are lost or broken. well, i left the boat heading for the city, shopping and maybe some beachtime. Things never turn out as you plan tho so I ended up going on excursion with some people from my dinnertable. Four very nice and funny gentlemen who brought me along to my old "homecity" from my 2011 languagecourse in Tenerife, Puerto de la Cruz. A bit after 6 pm the boat left Santa Cruz after some interesting chaos when some passengers where late to embark. After dinner I went to listen to music in one of the lounges. Is much more fun Ive noticed than just going to bed watching movies. Was talking to one of the guys from the entertainment team who got me over to the bar playing Brazilian music. That was fun. Now we will spend 2 days at sea and I feel more and more that we are at sea. Ive been told that I should join in more in the boat activities but I dont know. Its much more fun watching seniors make fools of themselves lol .



Over and out!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tror att du måste varit en tillgång för "kvartetten" i Puerto, du hittar väl bra där. Låter bra att du inte sitter och glor på film i hytten. Här är det bra. Lite kallt, -4 grader och lite snö. Skillnad mot ditt mål på resan antar jag. Hoppas du tar bilder, ta nån ut på havet när du är mitt ute på Atlanten, visst det är bara vatten men inte vilket vatten som helst. Ha det gott, skriv mer.

2013-12-08 @ 12:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: