Nedräkning till Jorden runt

Snart är etapp 1 över! :/

okey nu var det ett tag sedan jag skrev sist, eller några dagar i alla fall. Vi har kryssat för fullt i Brasilien och det har varit fullt ös så jag har helt enkelt inte orkat skriva på kvällarna. Efter Maceio så besökte vi Salvador de Bahía som är den tredje största staden här. Vi åkte runt på en rundtur och sedan lyckades jag slutligen hitta internet så blev lite bilder postat i alla fall. Vi va runt med en stor grupp så gick rätt långsamt. Dagen efter besökte vi Ilehus där jag va på utflykt med båten. Den va bättre den här gången så va la inte så fasligt illa att jag bokat den och "tvingades" åka med. Vi besökte ett jättevackert vattenfall och gjorde sen en rundtur i stan. Igår va det kryssande på havet igen men bara en dag denna gång. Va rätt kasst väder med regn, varmt dock väldigt varmt å rätt lustigt haha. Spendera dagen med å göra rätt lite, jag hatar sista dagarna innan man liksom bryter upp och påbörjar nått nytt. Känner alltid att jag liksom inte har utnyttjat tiden ordentligt när den är slut liksom, plus att jag verkligen hatar avsked men samtidigt så innebär det den här gången nya äventyr med människor jag tycker väldigt mycket om. :) idag har vi varit i Rio de Janeiro. Väldigt cool stad, verkligen! Å stor!!! Kan inte beskriva men wow vilken natur det finns här. Wow vilken utsikt. Imorgon kliver jag av båten efter 19 dagar, det har verkligen gått jättefort! Dags för nya äventyr.

Okay, it's been a few days since I wrote last but we have been cruising and so much is going on all the time that I just don't have energy to write in the evenings. After Maceio we visited Salvador de Bahia. We went in a city tour and I finally found wifi so I could speak to my parents and post some pictures. The day after we were in Ilheus and I was on an excursion with the boat. It was not so bad actually this time, went a to a very beautifull waterfall and then a city-tour. Yesterday we were at sea again but only for one day before we reached Rio de Janeiro today. The weathers been quite bad so yesterday I hardly did anything. I really hate the last days before it's time to leave something. I always feel like I should have done more but this time I will get to go to some people I really like so I'm kind of torn between hating to say goodbye and looking forward to my new adventures. Today we've been in Rio. It was so cool. Never seen nature or views like that. No point of trying to describe it even. Tomorrow we disembark after 19 days, it's crazy how fast time's gone by. Time for new adventures.



Over and out.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Rio, say no more.

2013-12-20 @ 12:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: