Nedräkning till Jorden runt

Chicago =)

Ojojoj nu är det ett tag sen jag skrev igen... men det har liksom inte funnits så mycket att berätta om. Det mesta börjar bli vardagsmat vid det här laget. Jag har varit här i Virginia i snart 7 veckor, nästan två månader och det är hemskt nog bara 2 månader kvar. Paniken börjar göra sig påmind. Jag vill inte åka hem, samtidigt som jag vill det, men ändå inte, men ändå... ja ni förstår mitt dilemma! Förra veckan var vi på musikalen Mary Poppins på teatern mittemot och jag blev helt förälskad och frälst, vilket visserligen inte är så ovanligt när det gäller mig och musikaler! =) Vi hade även lite party party helgen före med italiensk risotto, drinkar och brasiliansk dans! Mycket trevligt!
 
 
Nu i helgen var jag på äventyr i den stora stora staden Chicago. Jag förstår varför de kallar husen skyskrapor! Jag bodde på 15e våningen i mitt hotell och det kändes högt, när vi sedan var uppe på 103 våningen i en annan så blev jag allt lite smått skakis! hann med mycket skoj på de fyra dagarna jag spenderade där. Min kompis Martin guidade runt mig så jag behövde inte känna mig speciellt lost, tack o lov. Ja förutom när hna var i skolan och jag begav mig ut på egen hand. Höll mig på den stora affärsgatan för att inte tappa bort hotellet, men så gav jag mig in i ett köpcentrum och poff så va jag vilse och visste knappt vad som var upp eller ner. Jag lyckades irra mig ut i slutändan och vågade mig under helgen på några fler besök varpå mitt lokasinne där inne blev allt bättre. Nu har jag fått se ytterligare en härlig stad här i USA och min kärlek för landet växer sig allt större!
Tiden går så fort!
Over and Out 

 
 
 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Glasgolv! Hur högt upp? Fy sjutton.

2013-03-09 @ 15:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: