Nedräkning till Jorden runt

Salsa och träningsvärk

Jag hade så rätt när jag för några veckor sedan skrev att Cary Street Gym är en plats där jag kommer spendera mycket av min tid här i Richmond. Denna underbara plats har minsann förärats med en hel del besök från undertecknad. Där finns ju precis allting! Bara idag har jag spenderat nästan två timmar i denna byggnad. Men jag bör kanske tillägga att det då inkluderade ombyte, dusch å lite belöna-mina- döende-muskler terapi i bubbelpolen. I förra veckan gjorde jag en fantastisk ny upptäckt, salsa. Helt ofattbart roligt, nästan hela tiden. Började min salsakarriär med en lektion i kubansk salsa, vilket verkligen gav mig blodad tand. Sagt å gjort, i tisdags begav jag mig till gymmet med beslutsamheten att testa på både nybörjarsalsa och medelnivån. Två timmar senare var jag helt slut, mycket lycklig och helt fast. Resultatet av min åsikt, salsa är ju egentligen inte riktigt träning, är träningsvärk från helvetet igår och idag! (förmodligen imorgon me...) Jag har gjort mitt bästa för att bota smärtan, gav mig på en rejäl gymomgång samt en lektion i kubansk salsa igår, inget resultat. Idag belönade jag mig med en mysstund i bubbelpolen, efter ett gympass så klart, varenda muskel i kroppen hoppade jämfota av lycka men träningsvärken den är kvar så nu ska jag begrava mig i mina mordutredningsstudier inför kvällens test, det kanske har bättre resultat!
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: