Nedräkning till Jorden runt

Washington DC

Nu var det några dagar sedan jag skrev sist men det har sin förklaring ska ni veta, jag har befunnit mig på resande fot. I helgen besökte vi nämligen USA's vackra huvudstad Washington. Ja sen har jag helt enkelt inte orkat skriva me men känns väl som Washington är en bättre ursäkt... Vi var sex tjejer som i fredags begav oss iväg på detta äventyr tidigt i ottan ( i alla fall enligt min uppfattning). Klockan halv tio var vi framme och inledde dagen med frukost på Starbucks innan vi irrade oss bort till turisternas del av staden, ja å lite politiker och framstående människor som Obama hänger väl där med. Då vädret bjöd på regn, vind och var på lite allmänt Sveirgehumör så gömde vi oss inomhus på museerna. Det första vi besökte var Air och Space museet, vilket är flygplans och rymd museet mormor och morfar. Det var helt fantastiskt! Jag kan verkligen förstå att det slår Louvren i popularitet. Efter några timmars vandrande kring raketer och flygplan begav vi oss sedan modigt ut igen och möttes av ett glädjande uppehåll från regnet vilket gav oss möjlighet att besöka och fotografera the Capitol utan en massa regndroppar som störde vår sikt. Efter ett snabbt stopp så jag kunde göra fredagens, alltid lika underhållande Quiz, samt en äkta amerikansk lunch på McDonalds begav vi oss sedan till naturhistoriska museet där vi fick se både afrikanska djur och dinosurier mm. Ytterligare ett fantastiskt museum! I princip alla museer i Washington är gratis vilket gjorde småläninngen i mig glad. Totalt utmattade letade vi sedan rätt på vårt hotell där vi kollapsade i några timmar innan vi orkade leta reda på en restaurang för att äta. Till vår stora förvåning vaknade vi upp till strålande sol på lördagsmorgonen och efter lättare missförstånd, en sisådär 40 minuters föresning och telefonstrul så begav vi oss ut och möttes av... stormvindar värre än vid Gudrun. (Dom va i alla fall jäkligt starka och fruktanvärt kalla!!) Vi kämpade oss runt staden olika monument ett efter ett och halvt genomfrusna begav vi oss sedan mot stadsdelen Georgetown där vi avslutade dagen med shopping, eller snarare planlöst vandrande i butiker då alla var totalt utmattade. Bussresan hem blev en skön avslutning innan vi alla trillade i säng, klockan tio lördag kväll! 
Over and out!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: