Nedräkning till Jorden runt

Svininfluensa... jaja alltid ska det ju vara något!

Japp så va det dags igen, nästa olycka eller i detta fall sjukdom. Har lyckats dra på mig influensa och tydligen inte vilken influensa som helst utan svininfluensa. Känns nästan lite exotiskt! Började känna mig lite krasslig i lördags eftermiddag och i enlighet med mammas alla förkylningsråd så hällde jag i mig litervis med vätska både varm och kall, med echineea och utan, nässpray och bihålemedicin (eftersom jag alltid ska dras med dem när jag blir sjuk) och gick å la mig med One Tree Hill som sällskap ganska säker på att detta förmodligen skulle vara en ganska snabbt övergående förkylning: Visade sig dock att jag hade fel på den punkten, då jag inte var bättre dagen efter eller igår trots mina envetna och i vanluga fall ganska välfungerande metoder för att bli frisk, att helt enkelt låtsas att jag är det ( det funkar ett tag i alla fall), så va jag tvungen att kapitulera inför feber, halsont, hosta och allt annat som hör en trevlig liten influensa till. Idag pallrade jag mig iväg till skolans sjukstuga där det, i alla fall enligt dom, konstaterades att jag inte bara har influensa utan svininfluensa. Vet inte riktigt om jag tror på dem dock, håller starkt fast vid min tro på att ignorans är ett mycket väl fungerande läkemedel, och idag känner jag mig inte sådär överdrivet jättesjuk. Den käre doktorn konstaterade även att för att ha influensa så var jag väldigt frisk. Jag tackade så mycket för hjälpen, köpte hostmedicin och gick till Shafer Court hall, äta måste man ju ändå göra. Sini föreslog, lätt road, att jag skulle testa den fina ansiktsmasken jag fick men hur tusan ska man då kunna äta? Förutom att vara sjuk i helgen så har jag hunnit med: å luncha med min amerikanska buddy, hon är helt klart hundra gånger bättre på det jobbet än vad jag var hemma i Sverige förra året! Träna Shallow water, i lördags innan jag blev sjuk. Jag misstänker att min avslappning i bubbelpolen kan vara boven i dramat, man ska inte slappna av, bättre å hålla igång! =P å så har jag lekt fotograf runt om på Campus när vädret slutligen valde att visa sig från sin bra sida efter en veckas regn... 
 
Nu ska jag göra te och läsa vidare i den "otroligt roliga" boken för Globaliseringskursen imorn... *snark*... tror jag kommer somna gott ikväll! 
Over and out! 


Kommentarer
Postat av: Pappa och mamma

"Ignorans, ett väl fungerande läkemedel" "för att ha influensa är du väldigt frisk". Lysande. Over and out.

2013-01-23 @ 23:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: