Nedräkning till Jorden runt

En ny dag och nya äventyr...

En ny dag och nya äventyr har passerat i min nya hemstad! Idag har vi besökt en butik, Target, större än jag någonsin skådat men jag tror att den va liten med amerikanska mått. Inhandlade nödvändigheter som ett täcke, en lampa, schampo mm. Efter denna lilla shoppingtur begav jag mig mot skolan för att göra ett spanska prov för att eventuellt kunna . Halvvägs genom det hela råkade jag slänga en koll på klockan och insåg att jag var sen till mitt möte med min nya amerikanska Buddy. Ska väl inte påstå att testet gick så bra med den stressen hängandes över huvudet, men tog det inte heller så allvarligt. Min Buddy Ayana var dessutom jättetrevlig och härlig så det va inga problem att jag var sen heller. Vi satt i timmar i "matsalen"/Cafeterian och pratade om USA och Sverige, politik, skola, pengar, likheter och skillnader... Har varit ytterligare en mycket trevlig och kort dag! Nu sitter jag här hemma med tunga ögonlock återigen men mycket nöjd och glad!
Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: