Nedräkning till Jorden runt

Zumba, Lyxhotell och amerikaner...

Jaha har haft två händelserika dagar här i Richmond. Ja i mina ögon sett har de i alla fall varit händelserika eftersom jag varit på språng, mer eller mindre, hela dagarna. Efter skolan igår, där jag faktiskt fick plats på kursen jag helst velat gå, Forensic Criminology, begav jag mig åter till mega-stora-gymmet med Sini för att försöka mig på Zumba alá USA! Det var definitivt skillnad mot Emelie´s pass hemma i Sverige. Efter 50 minuter var mina ben som gelé men det var ändå ganska skoj även om jag föredrar när det är mer dans än benböj. Under kvällen hade jag planer på att prova på salsa med men jag skrota dessa när benen kändes som bly och de andra lockade med middagssällskap. Vi avslutade kvällen med filmmys innan jag stupade i säng.

Idag har jag haft fler lektioner, återigen i amerikansk historia och Human societies and Globalisation (handlar om kommunikation mellan kulturer ungefär) Just de här två kurserna är på nybörjarnivå eller 100 nivå. Alla kurser mellan 100 och 500 är på undergraduate nivå vilket jag studerar men de som är numrerade 100 är de enklaste och mest grundläggande. Jag är ganska road av de mycket utförliga demonstrationerna och instruktionerna kring kursen, material och prov. Det är svårt att inte dra paralleller till Sverige där det definitivt inte är lika utförligt demonstrerat. "Informationen finns på blackbord, lista ut det" Men det var ändå en bra dag trots upprepningar av genomgångar. Amerikansk historia i sig tycker jag är väldigt intressant och på globaliseringskursen lärde jag känna en amerikansk kille så även om lektionen var ett uns trist idag så vägde det upp det hela. Ytterligare en bekant i detta stora land. Vi bytte nummer och han sa att vi ju kan plugga ihop å så någon dag vilket jag tyckte lät bra. Nyttigt med kontakter, trevligt å så kan man ju ha nytta av det! I kväll har jag varit iväg på en slags föreläsning/seminarium med en författare om USA's tillbakadragande från Irak och Afghanistan. Om man gick på den får man extra credits i Terrorism kursen vilket jag tyckte lät bra. Själva grejen hölls på Richmonds dyraste och lyxigaste hotell å nog va det lyxigt! Jag blev helt mållös när jag klev in, tydligen har de spelat in filmen "Borta med Vinden" där och nästan varenda amerikansk president har bott där... Träffade på två från terrorismkursen, en tjej och en kille. Kommer såklart inte ihåg namnen men killen är från Richmond och han kunde verkligen precis allt. Fick en rundvisning på hotellet innan vi begav oss till en mexikansk restaurang på Campus, snacka kryddor mamma! Å då tog jag ändå mild sås, ja eller de beställde åt mig...
Nu är jag utmattad och glad över nya äventyr och bekantskaper å ska krypa till kojs. Imorgon kör vi på med ytterligare en ny kurs, Violent Crime Scene investigation. Spännande!! =)
Over and Out!
 
Jefferson Hotell

Lobbyn Thomas Jefferson - USA's 3:je president


Badrummet... till å med där fanns kristallkrona i taket =P


Kommentarer
Postat av: Ola Gustafsson

På tal om kryddor, du skulle smakat mammas skinka i sherrysås med chili. Vi fick åka och köpa pizza.

2013-01-18 @ 21:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: