Nedräkning till Jorden runt

Vår eller vinter, kan vädret bestämma sig?

Jaha då snöar det som bara den utanför fönstret igen. Vädret här i Virginia verkar inte kunna bestämma sig för om det ska vara vår eller vinter, ja till å med om det ska vara sommar eller vinter. Det är lite Sverigevarning över det hela, där man ena stunden gläds åt vårsolen å tanken på att vintern nog är över för att i nästa se ut genom fönstret å svära åt ett nytt snöoväder. Skillnaden är dock att här så är det inte hopp mellan vår å vinter, utan som jag sa, mellan sommar å vinter. Ena dagen promenerar man runt i linne för att i nästa stund klä på sig så man liknar en michelingubbe alá Sverige. Förra helgen promenerade jag svettandes till affären med Jay och Elena i bara t-shirt för att på vägen hem överraskas av värsta monsunregnet. Jag var dyngsur när jag väl kom hem. I går pratade vi om att det var riktigt varmt på vägen hem efter kvällens middag å att våren nog va på väg, idag så öser snön ner. Ja den öser verkligen ner, ni vet sån där snö med gigantiska flingor i sådana mängder att man knappt ser ut genom fönstret, sån snö som gör en lycklig i november men väldigt irriterad och arg i mars å som tvingar ut mamma med snöslungan varannan timma. Vi får se va som händer under morgondagen då skolorna här stänger för minsta lilla snöflinga. VCU brukar dock hålla öppet även om det står klart att amerikaner inte kan köra bil i snö!
Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: