Nedräkning till Jorden runt

Frustration, stress and fun is a crazy mix!

English further down...

Det är ett tag mellan mina turer här på bloggen men känner att nu behöver jag skriva av mig lite frustration. Tisdag och jag sitter och stirrar på min datorskärm igen medan huvudvärken växer med ångesten över min icke avslutade uppsats och känslan av misslyckade gror i bröstet, ja jag vet nu är jag pessimistisk och jobbigt tråkig i mitt inlägg men jag sa ju att det va ett inlägg i frustration, kommer till glädjeämnen om en stund. Jag vet egentligen inte varför jag inte lyckas med att skriva den här grejen. Har aldrig varit med om att jag verkligen inte får ner nått på papper, det brukar bara flyta på. Nått blir det alltid men nä det tar liksom stopp och inget kommer ut och jag blir ledsen och arg på mig själv och flyr in i andra sysslor. Denna helg har varit perfekt för flykt då jag spenderat en stor del av den på jobbet så jag har utan dåligt samvete kunnat känna att jag varit produktiv även att jag hållit mig långt ifrån min kära C-uppsats men nu är jag alltså här igen och bestiger mount everest samtidigt som jag drunknar. Jag önskar att jag bara kunde bli av med det här alternativt att jag kunde fly iväg på resor igen och skjuta skiten på framtiden, som jag ju redan gjort i ca 1,5 år vid det här laget... Men jag antar att det bara är att fortsätta. Nån gång i framtiden ska den väl bli klar även om det känns som tusen tunga stenar på axlarna och ett stenblock i bröstet.

My frustrating life

Dreaming about going back in time... 

 

Nått skojigt istället då, ja våren är ju äntligen här. Inte för att jag kan påstå att jag uthärdat så himla mycket vinter i år. Befann mig ju borta fram till februari men har allt hunnit frysa en del på slottet. Det är så underbart att kunna ut och gå eller springa varje dag (nästan i alla fall) utan tjocka jackor, mössor och vantar. Vill bara vara ute hela tiden och njuta. Förra helgen besökte jag Stockholm och världens härligaste tjejer, Jenny, Sara och Jenni. Vi fick en hel helg tillsammans med fika, promenixer, vin och tjejprat och jag hann med lite besök på museer också. På väg hem tittade jag in hos Fredrik, drack kaffe, käka köttbullar, "hjälpte" honom att fixa sin balkong och snacka skit. En toppenhelg helt enkelt och jag lämna stora staden med energi och glädje samt en liten längtan om att flytta dit å vara nära mina tjejer varje dag. Hade det inte varit för att jag älskar mitt jobb och inte känner mig riktigt redo för att slå ner mina bopålar mer permanent ännu så hade jag nog tagit mitt pick och pack och begett mig norrut i landet men som läget är nu så vill jag kunna ha möjligheten att packa en väska och ge mig ut i världen när jag känner för det, och har råd, plus att vem kan inte älska ett jobb där man får klä sig som prinsessa nån gång då och då.

 
Stockholm and my wonderful girls 


Å ja nu närmar sig ju maj med stormsteg vilket betyder att slottet äntligen öppnar portarna dagligen igen vilket alltså innebär mer jobb för mig. Snart dags att börja damsuga bland spökerna igen och njuta av sol, liv och rörelse på borggården. Förutom jobb så händer det massvis med skojigheter i maj. Apelryd jubilerar och firar 100 år, Isterbandet ska åka till både Uppsala och Lund och föra oväsen och det är dags att på allvar ta tag i löpträningen om jag ska kunna springa några lopp i sommar. Fullt ös medvetslös igen alltså, äntligen. Jag klarar inte av lung och ro, fart och fläkt ska det vara! =) 

Over and out 

Ones again ages since I wrote on my blog but now I feel that I have to get rid of some frustration. Its Tuesday and as custom is I’m starring at my computer screen again while the headache is growing with the anxiety over my still not finished thesis as the feeling of failure is growing in my chest, Yes I know now I’m being pessimistic and boring in my writing but I said I was writing in frustration. I will come to the happy parts later. I don’t really know why I just cant make this essay. I’ve never experienced this feeling before, not being able to get the stuff on paper. Usually I just write but now I just cant get it out and I get mad and sad and escape to other chores. This weekend’s been perfect for escaping since I’ve been working most of it and I’ve been able to feel productive even tho I’ve stayed far away from my thesis. But well now I’m here again climbing Mount Everest and drowning.  I wish I could just get rid of it or run away travelling like I’ve done for like 1,5 year by now… but I guess I just have to carry on. Sometime in the future I’ll be done even if I feel like I got thousands of heavy rocks on my shoulders and a big boulder in my chest.

In Brazil 

Well, something funny instead. Spring has arrived! Not that I can complain about having to endure much winter this year, spent most of it abroad, but Ive had my share of freezing castle I must say. Its so lovely to be able to be out walking and running without heavy jackets. I want to be out all the time and enjoy it. Last weekend I visited Stockholm and the most amazing girls, Jenny, Sara and Jenni. We got an entire weekend together with fika, walks, wine and girlstalk and I had time to visit some museums as well. On my way home I took a detour to Fredrik, had some coffee, meatballs, “helped” him fix his balcony and talked a lot. A great weekend all in all and I left the big city with energy and happiness and a small longing to move there to be close to my girls every day. If it wasn’t for the fact that I love my job so much and don’t feel ready to actually settle down more permanently yet I think I would have taken my things and gone north in the country. But right now I kind of enjoy being able to just pack a bag and leave the country when I feel like it and who wouldn’t love a job where you get to dress up like a princess now and then. 



 
May is getting clooose now, and that means that soon the castle is finally opening up the gates every day, more work for me! =) Soon its time to start vacuuming among the ghosts ones more and enjoy sun, and some hustle and bustle at the courtyard. Its not only work in May tho, nooo its full with funny activities. Can’t wait! Apelryd (my old high school) is celebrating its 100 year anniversary, Isterbandet is going to both Uppsala and Lund to make some noise and its time to start focusing on my running again if I want to be able to do some races this year.Time to go 200 percent again, finally! I can’t take to much peace and quiet, I want rock and roll and full speed always! =)  



Me and Annabelle had an impulsive all day hangout this sunday, lovely! 

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: