Nedräkning till Jorden runt

Weekend in Båstad - Apelryd 100 years!

In english further down... 
 
Har i helgen befunnit mig i Båstad, en av mina favorit platser i världen, en plats där jag alltid känner mig hemma, lugn, glad och välmående. Brukar räcka med att jag stiger av tåget för att all stress ska rulla av mig. Intressant egentligen med tanke på att jag spenderade mina gymnasieår här och stressade en del när jag bodde här. Men på något sätt så ger den här staden mig ett ofattbart lugn varje gång jag kommer hit och det har varit en fantastisk gåva de senaste 7 åren. 



I helgen så firade alltså min gamla skola, Apelrydsskolan, 100 år så jag fick inte bara besöka Båstad utan även återvända till en plats som gett mig ofattbart mycket, som utvecklade mig, fick mig att växa och gladde mig under 3 fina år. Det kändes som det va igår vi stod där med studentmössorna i hand  och ändå så länge sedan! Fantastiskt kul att träffa gamla vänner, klasskompisar och lärare och drömma sig tillbaka. Nostalgi Delux! 



Imorgon börjar jag jobba mellansäsong på slottet... Underbart! :) 


This weekend ive spent in wonderful Båstad. One of my favourite places in the world and a place where I always feel at home, calm, happy and safe! It's usually enough to step of the train for the stress to disappear instantly. Kind of interesting since I did high school here and stressed quite a lot when I lived here. But somehow this city gives me peace and quiet. It's been a remarkable gift for the last 7 years. 



This weekend my old school, apelrydsskolan, celebrated 100 years so I got the chance to also go back to a place that gave me so much, that made me grow and develop and be happy for three years. It feels like we graduated yesterday and still so long ago. Its been amazing to see old friends, classmates and teaches and dream about old times. Nostalgia delux! 


Tomorrow i start working the preseason at the castle... Lovely! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: