Nedräkning till Jorden runt

Pandoras ask öppnad - dags att börja packa!

Då har utställningen flyttat vidare och de senaste dagarna har jag faktiskt kunnat börja koncentrera mig lite mer på vår kommande resa, jag har bland annat börjat packa ner saker och städa i lägenheten. Hjälp... 😝 

Vi ska visserligen hyra ut möblerat men det är en hel del som ska undan ändå... idag har jag packat finporslin och andra köksgrejor som inte ska va kvar, krävde en del tankeverksamhet för att lådorna inte skulle bli så tunga att botten trillar ur eller nån bryter ryggen på väg ner till förrådet. Det känns nästan som att det bara är tunga saker vi ska packa och kan ju inte lägga böckerna ovanpå vinglasen direkt... va tusan fyller jag då resten av lådan med! 

Det känns lite som att jag öppnat Pandoras ask när jag nu har börjat, svårt att bara göra lite i taget. Jag hade helst röjt allt på en gång, städat och packar ryggsäcken men det är fortfarande så pass lång tid kvar att mycket inte kan städas eller packas ner ännu, ska ju trots allt bo i lägenheten 3 veckor till. Nästa vecka bär det dock av till Stockholm med mamma (både historiekryssning och Mamma Mia the party blir det minsann) så då blir inte mycket packat och sen börjar tiden bli lite mer knapp (ca 1 vecka kvar sen) så bäst att börja i tid ändå ska ju hinna med å spöka på slottet om kvällarna me... 👻 

Det börjar allt kännas mer verkligt nu, snart drar vi. 

Over and out 

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: