Nedräkning till Jorden runt

En månad kvar!!!!

Idag är det exakt en månad kvar tills vi lämnar Kalmar och beger oss av mot Köpenhamn och vårt stora äventyr! Har inte riktigt hunnit tänka igenom vad som väntar eller egentligen börjat förbereda speciellt mycket, inte mer än ett ständigt bläddrande i reseguider i alla fall. Jobbet har helt enkelt tagit upp det mesta av min tid, min energi och mitt fokus den senaste tiden. Kanske bra för då har jag inte heller hunnit bli nervös eller allt för förväntansfull! 

Igår var sista dagen för skapande skola på slottet, vi har under 9 veckor haft hand om cirka 3000 skolelever från förskoleklass till gymnasiet, testat cirka 500 mini-fallskärmar av skiftande kvalitet och sett otaliga landskap målade i centralperspektiv, allt i Leonardo da Vincis anda. Nu är det ungefär en vecka kvar innan utställningen ska plockas ner och åka vidare, dessutom har Fasor och illdåd börjat. Jobbet kommer alltså ha prio 1 en vecka till... sen tar resan första plats! 

Lite har ändå hunnits med de senaste veckorna,  har fixat intyg för en del av mina mediciner och hyresgäster till vår lägenhet, inhandlat vissa nödvändigheter och försökt lista ut vad göra med lagringsutrymme för min ipad när min trådlösa hårddisk bestämt sig för att lägga ner... Vi är ganska säkra på vår resrutt i Sydostasien (måste dock boka flygbiljett ut ur Thailand...) och har sporadiskt tagit oss vidare från reseguider och info kring Sydostasien till Nya Zeeland och Hawaii. Kanske är tur att vi har några månader på resande fot innan vi måste ha koll på slutet av resan. 

(null)


Nästa vecka ska jag börja röja förråd och packa ner saker i lägenheten men nu blir det än en gång Da Vinci inventions och spökande på Kalmar slott... 

Over and out! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: